10 tips tegen dat dipje

Voor je naar de huisarts gaat en een recept voor antidepressiva aanvraagt. En voor je naar Ben & Jerry grijpt, bedenk je dan: you are not alone. Dipjes zijn niet mijn beste vrienden, maar ik ken ze wel! Hieronder mijn 10 tips tegen een dipje.

Dipje

Dipje

  1. Als lachen moeilijk lijkt en alles even tegenzit, pak dan je runningshoes en ga een blokje om. Ren, jog, wandel of voor mij part: rol. De buitenlucht, een beetje zon en de bijbehorende vitamines, zullen jou en je serotonine levels goed doen. Of neem een hond. Helpt ook.
  2. Powers of pretty. Je joggingpak lijkt misschien de oplossing en is warm en cozy, maar in dat jurkje of op die hakken voel jij je badass. Dress to impress jezelf en show jezelf dan even what you’ve got. Als jij je sexy voelt in je ‘My little Pony trui’ kies je die. Of ben ik de enige met dat probleem?
  3. Zweet het eruit. Zweten is de oplossing voor alles. Ga goed voorbereid naar de gym, kies voor je lievelingstraining en focus je op niets anders dan wat je voelt. Klinkt stom he? Maar die endorphine gaat je helpen!
  4. Zet je telefoon even uit, leg hem weg en ga rustig in een veld van madeliefjes liggen. Nee, dat is overdreven maar je hebt even geen zin in het ideale leven van een ander, toch? Wat je ook denkt, je hoeft niet altijd sociaal te zijn. Vliegtuigstand for days!
  5. Plannen is schijnbaar een oplossing. Ik vind opruimen veel fijner. Ruim iets op. De keukenla, je kamer, de kattenbak. Of ruim je leven op en gooi vervelende mensen eruit. You don’t need rommel tenslotte. Nooit.
  6. Goaldiggers wake up: het behalen van doelen geeft ons zelfvertrouwen. Niets nieuws toch? Ik heb het niet over 10 kilo verliezen voor morgenvroeg 7.00 uur. Nee. Zoek het kleiner: lunch voorbereiden, twee dezelfde sokken aan hebben, fruit eten, etc. Kleine doelen zetten en halen = reden om te vieren.
  7. Pinterest plaatjes zijn verslavind. Wij zijn er hartstikke schuldig aan, maar het vinden van quotes die precies zeggen wat je voelt makes you feel begrepen. Die quote snapt het tenminste. Om nog niet over het effect van de motiverende plaatjes te spreken die je daarna kunt bekijken.
  8. Go out, spreek af en doe wat leuks. Ja ook al regent het, vriest het of heb je eigenlijk he-le-maal geen zin. Jouw friends, lovers en lieve geliefden weten precies wat ze moeten doen om je op te vrolijken. Wees dus toch een beetje sociaal.
  9. Maak het nou niet erger, dan het is. Even huilen mag, je mag zelfs jammeren of in de douche gaan zitten en écht snikken, lekker dramatisch doen helpt. Maar verdrink niet in je tranen door naar zielige filmps te kijken of jezelf te vergelijken met Obese Deniece. Verander je ‘kan ik niet’ in ‘kan ik wel’ en krabbel langzaam overeind. Stop nu met snikken.
  10. Tegen de tijd dat je bij tip 10 bent kun je al weer lachen, toch? Glimlach hardop, ga jezelf uit de weg en bedenk je: nu is van jouw, dus doe er iets mee. 

Nog niet klaar met jezelf in de put praten? Dan hebben we nog back up tips:

Fall 7 times, stand up 8.
What does not kill you, makes you stronger. 
We are our choices.
Hugs not ‘ughs’. 

Je kunt gelukkig zijn, alles hebben, goed onderweg zijn en alsnog een dipje tegenkomen. Het hoort erbij. Bedenk je dat er morgen weer een dag is en waarom je ook al weer doet wat je doet.

Wees lief voor je zelf kanjer!

Een van de bronnen vind je hier: bron.

Deel het met jouw wereld: Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInShare on Google+Print this page

4 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *