Mijn beste ik: het schiet niet op

Beste ik

Aan de ene kant wel, want inmiddels is dag 49 verstreken. Maar ik heb zo mijn ongeduldige buien en dan lijken mijn doelen onmogelijk. Vrijdagavond omringd door de fitties van GOOYF liet me een heel klein beetje het dikke meisje van de klas te voelen. Klinkt lekker down, is het niet. Eerder een wijze les.

Mijn beste ik: het schiet gewoon ff niet op

Dat er nog steeds veul werk aan de winkel is, komt meer omdat ik progress foto’s naast elkaar heb gelegd. Juni 2015 was ik in top shape, bijna skinny zelfs (waarom wist ik dat niet meer?), oktober 2015 was de ietsje minder shape en nu februari 2016 ben ik beter dan oktober, maar nog niet zoals juni vorig jaar. Mijn benen vooral.

Irriteert me. 

Vooral omdat ik me in het weekend nog steeds niet super goed kan gedragen en dat, tegen beter weten in, nog steeds zie als falen.

Beste ik

Photo credits @kwintenwillem

Meer dan een fysiek

Te veel bezig zijn met fysieke resultaten is niet iets wat ik normaal gesproken zou aanraden, maar zoals ik al zei: ik heb ook zo mijn buien, ben ook maar een meisje. En eerlijk zijn hoort bij dit#75dagentotmijnbesteik ding.

Doordeweeks vs. het weekend

Ieder dag heeft 24 uur en iedere dag in mijn agenda is momenteel druk. Dus waar ‘vrije tijd’ normaal gesproken een excuus zou zijn voor vreetbuien uit verveling, is dat nu niet het geval. Maar waar ik super blij ben met mijn heus wel aanwezig progressie doordeweeks, verlies ik deze manier van denken in het weekend. Hoe? Door toch iets vaker ja te knikken. Aanstelleritus? Jazeker, want die gains verlies je niet in één dag. Maar waarom eet ik toch slechter in het weekend, terwijl ik weet dat ik me daar niet fijner door ga voelen? Dat. snapt. niemand. toch?

Plannen en obstakels

Aankomende week ga ik nóg beter mijn best doen, want week 7 is inmiddels aangebroken en we zijn al bijna op de helft. Tijd om te knallen en dat ga ik dus zo doen:

  • Maandag: op het werk tot 20.00. Obstakel? Gratis chinees en no workout. En ik hou niet eens van Chinees, maar heb bij het ruiken ervan, wel opeens honger. Het plan? Een geprepte groente omelet.
  • Dinsdag: GRIT (= killing) & low carb day = jeej! Obstakel: opgeven tijdens GRIT zorgt voor ontevreden gevoel over training. Het plan? Doorgaan!
  • Woensdag: blog/workday at home, legday 1 en avonds een diner bij de awardshow voor fitness professionals. Het plan? Goed kiezen en flink wat netwerken.
  • Donderdag: Normaal gesproken restday, deze week een kei harde backtraining op de planning, maar eerst even 60 deadlines halen. En misschien daarna een bootcampje geven.
  • Vrijdag:  Work + I love legday en misschien een bootcampje.
  • Zaterdag: Hopelijk de opening vieren van mijn nieuwe lievelingstent in Den Bosch. Daarna in Breda hét CrossFit event Yola met bijna de hele fitfam. Het plan? Geen tijd hebben om aan chocola te denken.
  • Zondag: Work + Bootcamp op het hoofdpodium (!!!!!!!) op de huishoudbeurs met Get Out Of Your Fatsuit. Ik hoef niet te vertellen hoe vet dit is, hè? Kom je langs? Zeg ja!  Het plan: en tas vol geprept voer meenemen en de hele tijd blijven springen!

Side note: 

Ik ga niet zeggen dat ik iets niet mag, want dan wil ik het opeens. Maar wat ik wel nu met mezelf afspreek is het volgende: ik (moet en) zal elke dag tevreden zijn over mijn keuzes en eigen gedrag. Klinkt als een kindvriendelijk plan zonder ruimte voor buien.

Waar ik me op deze zondagavond even aan herinner: mijn beste ik, is meer dan een goed fysiek. Mijn – en jouw – beste ik, is iemand die happy is, ambitieus, productief en vrolijk. Iemand die 80 kg squat, plannen maakt om volgende week nóg meer te squatten en fluitend haar (wel gezonde) meals prept. Iemand die uitkijkt naar het smashen van goals, zich goed (genoeg) voelt en anderen aanmoedigt, energie geeft en inspireert. Anderen ook goed genoeg laat voelen.

Ja. 

Alleen mijn beste ik moet wel op de foto. Dus hup, schop-onder-mijn-kont. 

Photo credits naar @KwintenWillem(held!)

Photo credits naar @KwintenWillem(held!)

Deel het met jouw wereld: Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInShare on Google+Print this page

1 Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *