Gymnius: 5 tips om beter te slapen

SAM_2356

Als enthousiast fittie is adrenaline mijn grote vriend. Niet dat ik van hoge gebouwen wil springen,  graag onder ladders doorloop of zonder nachtlampje durf te slapen. Maar adrenaline zorgt wel voor extra energie en dat is altijd welkom. Een minder leuk effect heeft het echter op mijn geslaap en rust. En wat blijkt? Om aardig te blijven heb je slaap nodig. Om te kunnen sporten heb je slaap nodig. Slaap is trouwens ook belachelijk belangrijk voor je herstel en vermogen om na te denken. Een creatief meesterbrein spelen is lastig als te moe bent, geloof me.

Hoe ik dat weet?
Ik had last van een slaap tekort. Of eigenlijk. Ik sliep niet lekker. Mijn ogen werden steeds zwaarder, mijn rimpels steeds zichtbaarder en mijn humeur steeds minder gezellig. Hier en daar wat overdreven, maar vervelend was de slapeloosheid wel.

Een doodnormale zonnegroet

Ik ging op zoek en vormde het volgende advies voor mezelf:

  1. Niets to do

Ik loop vaak over met ideeën en woordenkots, want stel je voor: er zou toch maar eens een idee verloren gaan. Ik moet stoppen met het vinden van eventuele gaten in de markt, top ideeën en de perfecte omschrijvingen als het tijd is om te slapen.

  1. Zet ’t uit

Je tv, je telefoon, je tablet en die laptop van je. Zet ‘t allemaal uit. Geen vlogs, late night shows of flitsende videogames. Minstens een half uur van te voren helemaal niks draagt bij aan een goede nachtrust. Lights out!

  1. Snooze it

Niet dus. Gesnoozde slaap is namelijk slecht van kwaliteit door de onderbrekingen en dat wil je niet. What to do? Wekker = ogen open en opstaan en garanatie voor een dag vol frisse moed!

  1. Verander je pre-bedtime meal

Ik heb te maken met een serieuze cafeïne intolerantie: koffie na 16.00 ‘s middags is perfecte pre workout. Ik stuiter nogal en praat nóg sneller, maar dus ook een heel stom idee als ik nog wil slapen. Hetzelfde geldt voor zoete snacks. No sugar allowed. Pak een bakje kwark en een (heel klein) handje noten. Pas op met snelle suikers!

  1. Beste tip éver: Zechsal

Ik sloeg aan het Googlen en mijn fitte vrienden verwezen me naar een tekort aan magnesium. ‘Verlicht en ontspant bij vermoeidheid en slapeloosheid’. Wat blijkt: het mineraal magnesium(chloride) is na zuurstof de derde levensbehoefte van de mens. Hoort dus harstikke thuis in de piramide van Maslow.

Zechsal stuurde me heel vriendelijk een startpakket met 750 gram aan badkristallen, 100 ml magnesiumolie, magnesium deo én een checklist om mijn resultaten te checken. De shitload aan informatie die erbij zit vertelt je alles wat je moet weten. That’s when I say: thank you very much!

Veel mensen hebben namelijk ongemerkt een tekort aan magnesium en doordat ons voedsel steeds minder magnesium bevat is gezonde voeding niet meer genoeg. Juist voor de actievelingen onder ons is een extra dosis magnesium nodig!

SAM_2354 SAM_2355 SAM_2356

Let op en luister goed:

Ik leerde dat magnesium het beste wordt opgenomen via de huid. Bovendien bestaat de magnesium van Zechsal uit lichaamseigen magnesiumchloride en daarom werkt het véél effectiever. En sneller voor de ongeduldige onder ons!

De magnesium olie is mijn favoriet. Je kunt ‘m gebruiken tegen kramp en spierpijn. Ik smeer ’t regelmatig een beetje op mijn benen en op mijn voeten. Tot nu toe één keer op mijn rug na een zeldzame, maar heftige crossfit sessie. En ondanks het plakken en prikken werkt het spul écht. Écht!

De deo is heel fijn en zorgt niet voor nare rode bultjes, het voetenbad maakt van elke avond een meidenavond en alles maakt me nieuwsgierig naar wat de Zechsal shampoo met je haar doet.

In het kort: Heb je moeite met slapen en wil je fris en fruitig opstaan? Ga naar Zechsal.eu en trakteer jezelf op een mooi en behulpzaam pakketje 

Slaap lekker!

Deel het met jouw wereld: Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInShare on Google+Print this page

1 Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *