High five jezelf:

high five jezelf

Nee, ik ben geen voorbeeld fit blogger. Ik val vaker dan ik ren en mijn lijf is niet #goalsgoalsgoals. Maar mijn attitude is dat -hopelijk- wel. 

Nu high five ik mezelf even,  want voorheen was dat niet goed genoeg en kón ik daardoor nog wel eens twijfelen over het nut van mijn geblog en enthousiasme. 

Mijn #75dagentotmijnbesteik bleek een project die veel groter was, dan alleen de geplande fotoshoot. Een aantal maanden waarin ik bewust op zoek ging naar mijn beste ik en hier alles over deelde. Persoonlijk gezien, qua body én mijn mindset. Ik heb mijn bodygoals niet gehaald. Teleurgesteld? Jup. Ik sta liever met een amazing lijf op de foto dan met mijn huidig fysiek en ja, dat is mijn eigen verantwoordelijkheid. Maar en óf ik mezelf ben tegengekomen en heb geleerd wat mijn beste ik tegenhoudt.

Wat betekent dat?

Dat ik nog niet klaar ben, maar ben je dat ooit?

Of ik heb gefaald?

Aan de ene kant: nee, want ik heb wél progressie geboekt, hulp gevraagd, daar weer van geleerd en aandacht besteed aan verbeteringen. Ik bén verbeterd, maar aan de andere kant: er valt nog genoeg te verbeteren en het was een kei harde deadline Ingèr Vierhout. Maar brengt balen me dichter bij mijn doel? 

high five jezelf

ja.

Wat wil ik verbeteren?

De eetbuien en gezellige overeetsessies zijn denk ik mijn grootste probleem, ja sorry, ze zijn er nog. Het gevolg van jarenlang diëten, denk ik. De onrust in mijn hoofd als het ff wat minder gaat en mijn vetpercentage zijn er beide een gevolg van. Maar ik kan dit: op naar bodygoals en nog meer zelfvertrouwen. Maar nog steeds op naar die beste ik en heel veel happiness.

Wat ik nu ga doen?

Minder mauwen, harder werken en die to do dingetjes aanpakken die aangepakt moeten worden. Ik wil bijvoorbeeld leren snoepen als een normaal mens,  bewuster omgaan met voeding, geen saaie meals meer preppen. Ik wil gezond blijven koken, maar een beetje werken aan mijn variatie en m’n kookskills opkrikken. Minder vlees, vééééééél minder suiker en heel veel bloemkool en broccoli. Daar gaat het nieuwe boek van Jet me vast en zeker bij helpen! Maar ook blijven streven naar vól energie sporten, meer genieten van mijn trainingen. Meer meedoen aan Bootcamp en heftige HIIT sessies. Daarnaast ook nieuwe trainingen, dingen en sporten uitproberen!

IK HEB ER ZIN IN!

 

SAM_4547

Deel het met jouw wereld: Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInShare on Google+Print this page

1 Comment

  • bananaomi@hotmail.nl' Naomi schreef:

    Die eetbuien zijn heel herkenbaar, maar eerlijk gezegd weet ik niet wat ik moet doen om dat los te laten. Heb op mijn 13e anorexia ontwikkeld tot mijn 15e ongeveer, toen juist gigaaaantisch aangekomen waardoor ik op mijn 19e echt obese was. Daarna mooi afgevallen naar een gezond gewicht, nog niet helemaal waar ik wil zijn, maar he gezond gewicht. Maar nu? Nu zit ik dus steeds te schommelen door die stomme eetbuien.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *