Ingèr weer fit met Improve Health: hoe is het nu?

improve health

We zijn inmiddels een maand verder sinds mijn aankondiging over ‘Ingèr weer fit’ en ik kan nog steeds (gelukkig) zeggen dat het lekker gaat. Britt zei zelfs dat ze het aan ‘mijn kop’ zag op Instagram. Altijd fijn die complimenten. Hoe het me deze maand is vergaan en wat me is opgevallen?

Improve Health lessen

Inmiddels gaan de lessen van Improve Health wat dieper in op de materie. Wat ik erg fijn vind, zijn de tips voor in het weekend en dat ze altijd een soort van gulden middenweg aanbieden. Ook het onderdeel ‘veelgemaakte fout’ is zo’n klassieke eyeopener waar iedereen wat aan heeft.

Bij de snacks en tussendoortjes zien ze, en dat is maar goed ook, de ‘gezonde’ tussendoortjes zoals granenbiscuits niet als de meeste geschikte keuze. Meerdere stuks fruit bijv. ook niet. Snoep, chocola en andere zoetigheden worden ook afgeraden. Waarom? Het aantal lege calorieën is te hoog. Dat betekent vaak dat er veel suikers en calorieën in zitten, maar heel weinig vitamines en mineralen. Weinig voedingsstoffen. Vaak zitten er ook te veel koolhydraten in en te weinig eiwitten. En als je die keuze regelmatig maakt zal dat je proces waarschijnlijk niet bevorderen. Vind ik dus een hele goede verklaring. En een wijze les.

Dus als je nog steeds aan me wilt vragen. Is een liga tussendoor goed? Dan staat hierboven mijn antwoord prima uitgelegd.

improve health

Linda’s calorieën

Iets wat me deze maand heel erg is opgevallen/tegengevallen is het Linda lijnt gedoe. En begrijp mijn sarcastische toon niet verkeerd: ik vind Linda een heldin en een echt voorbeeld qua werkhouding/carrière. Maar ze maakt een grote fout: ze heeft een enorm publiek en praat nog over afval fabeltjes. Zo had ze het laatst over ‘magere calorieën’ en ‘tijdelijk diëten’, daarnaast praat ze al haar mede afvallende vrouwen ook allemaal 1500 kcal aan. Dat is fout. Ik ben geen wetenschapper, maar er zijn genoeg wetenschappers en wetenschappelijke artikelen die aantonen dat een calorie een calorie is, alleen heeft de een meer voedingswaarden dan de ander. Dat er een rekensommetje die je een richting geeft aan de hoeveelheid calorieën die je per persoon nodig hebt en dat tijdelijk diëten gewoon dom gedoe is.

Dus voor degenen in Linda afvalgroepje: geloof niet alle fabeltjes, leer zelf iets, doe gewoon je best en gebruik een beetje gezond verstand.

 Oke, terug naar mijn progressie.

Ik heb mezelf sinds lange tijd gemeten en dat was good news! Twee hele centimeters van de taille zijn eraf en dat maakt me happy. Volgens mij is er ook weer een beetje wang af en kun je het daarom aan ‘mijn kop’ zien (zus). Verder waren mijn doelen heel klein: meer groente, vaker sporten, en tot nu toe is dat een lijst met check en check. Ik heb mijn eigen trainingsschema goed laten keuren door de Improve health coaches en heb er enorm veel plezier in. Groentes zitten weer braaf en voorgekookt te wachten in de koelkast tot het volgende wokje. Als je eenmaal over die mentale drempel heen bent is het helemaal niet zo moeilijk allemaal.

improve health

Mijn volgende doelen

Voor de komende periode wil ik wat intensiever aan de slag. Afvallen wordt naarmate het proces ook steeds ietsje moeilijker dus een schepje erbovenop is nu aan de orde.

Doel 1: iets vaker m’n voeding tracken/bijhouden. Zodat ik wat beter portie controle kan toepassen. En nu ik plantaardige/buikpijnvrije proteïne van Orangefit hebt, kan ik zo ook kijken of ik beter aan mijn eiwitten kom.

Doel 2: Dat overeten aanpakken. Het gaat nu heel goed en ik denk dat dat komt omdat we het heel rustig aan doen, zoals ik de vorige keer al zei. Ik denk het een kwestie van op tijd rust nemen is in combinatie met niet te streng en niet te snel willen én mezelf niets ontzien. Oke, het gaat dus nog steeds over normaal leren snoepen.

Doel 3: Zoveel mogelijk mensen helpen om lekker normaal te doen én doelen te blijven hebben. Dat klinkt als een gekke combi, maar is hartstikke mogelijk.

Ik ga volgende week een eet-dagboekje bijhouden op Instagram. Dus hou mijn  Instagram story in de gaten. Wie weet heb je er wat aan!

 

 

 

Deel het met jouw wereld: Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInShare on Google+Print this page

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *