Ingèr Vierhout het merk

Personal Branding

Op zaterdag 12 december waren we aanwezig bij de PT Conventie georganiseerd door LAPT. Omringd door personal trainers en een aantal andere fit bloggers stond deze hele dag in het teken van sport, voeding en lifestyle.  Verschillende praatjesmakers uit alle hoeken van het vak zorgden voor een compleet programma. Zo ook meneer Peter van der Steege met zijn praatje over Personal Branding.

Een workshop over Personal Branding voor PT-ers, vol goede voorbeelden, korte opdrachten en input van het publiek. Een workshop waar je met je vingertje in de lucht zat om de vragen te beantwoorden.‘Juf, juf ik weet het!

Ingèr Vierhout

Met als doel om in 2016 in die presentatie van Peter van der Steege te belanden als ‘succesvol personal brand’, is er werk aan de winkel…

Want, wie denk ik wel niet dat ik ben?

Voor iemand die zonder uitzonderlijk talent geboren is in een dorp met meer friettenten dan inwoners, heb ik nogal een grote mond. Wie denk ik wel niet dat ik ben, en waarom zou iemand moeten weten wie ik ben?

Ingèr Vierhout

Mijn eigen personal brand ‘Ingèr Vierhout’ is vooral de laatste jaren steeds belangrijker geworden, met name door abouttobe.nl en Instagram. Door mijn doelen, mijn baan en mijn activiteiten. En, hoewel ik geen personal trainer ben, heeft meneer Peter me veel geleerd met zijn sessie voor PT-ers.

Dat Personal Branding geen synoniem is van ‘beroemdheid’ bevestigt Peter met de volgende definities:

‘Your smile is your logo, your personality is your businesscard, how you leave others feeling after an experience with you becomes your trademark.’  

En:

‘Personal Branding is het complete proces van activiteiten die een persoon onderneemt om zijn eigen toegevoegde en onderscheidende waarde ten opzichte van de omgeving, te ontdekken te verkennen en zichtbaar te maken, met als doel een positieve attitude te creëren in het bewustzijn van andere mensen.’

Je hoeft dus geen Justin Bieber te heten om een personal brand te zijn. In principe, zijn we het allemaal.

Ingèr VIerhout

Wat bepaalt wie je bent, Ingèr Vierhout?
Het is dus niet wie ik denk dat ik ben, wat bepaalt wie ik ben als merk, maar vooral wat ik doe en hoe ik jou laat voelen. En hoe Ingèr Vierhout is, komt ook voort uit hoe ik was en wat ik heb geleerd . Een samenvatting tussen unieke eigenschappen, (jarenlange) ervaring (intensief speurwerk) en reputatie.

Wie wil ik zijn?
Ik hecht heel veel waarde aan mezelf blijven en m’n ding doen. Ik zoek, hoe stom het ook klinkt, naar de beste Ingèr Vierhout en niet naar een-of-andere ‘Ingrid Vierhout’.

Hetzelfde geldt voor jou, want net als ik, ben jij hartstikke uniek.  

Je personal brand moet, zo leert Peter ons, inspirerend, betrokken, adviserend, gevend en participerend zijn.

Je moet me kunnen onthouden, zoals je (die lul van een) Jelmer de Boer en de enorm grappige Jandino onthoudt, maar dan net ff anders. Je moet met me meeleven en ik met jou, zoals Nike doet als je samen rent. En als je écht wil dat ik je aardig vind, moet je zeggen dat ik je motiveer en inspireer. Dat je er weer zin in krijgt door mij.

Dat je weer zin hebt om te doen wat je niet laten kunt en doet wat je het liefste wil.  

I CAN DO THIS

Ingèr Vierhout het merk
Ingèr Vierhout als merk is en/of wordt een voorbeeld voor alleswillende, gewichtjes gooiende, inspirerende en positieve jonge mensen. Harde werkers. Go getters, goaldiggers en gymniussen of nog beter: girlbosses, want meisjes >.

Met ‘you go girl’ als merkbelofte, want het enige wat ik je beloof is dat je het kan.

Deel het met jouw wereld: Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInShare on Google+Print this page

1 Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *