Ingèr’s tips: Motivatie na je vakantie

IMG_2604.JPG

Ik had na mijn vakantie over ‘nooit meer naar huis gaan’ en een beetje vakantie mee naar huis brengen als je dan toch echt terug moet. Ik ben inmiddels langer terug van het ‘strandhangen’, berg op fietsen en schoenen kopen dan dat mijn vakantie zelf duurde. En hoewel back to business iets was waar ik dit keer echt niet mee kon wachten is de motivatie na een vakantie soms ver te zoeken.

Herpakken vinden we allemaal wel eens moeilijk toch? Kijk hier voor een goed boodschappenlijstje, stap één. 

Maar omdat ‘ik kan niet’ niet in mijn woordenboek bestaat, ging ik  knetter-(of is het kneiter?)-hard bij mijn eerste workout na de vakantie. Legday it was, en dat voelde ik de dag erna. Enorm. Die mindset hou ik graag vast, elke dag.

Voor veel van ons is de vakantie een doel waar we naartoe werken. We hebben het vaak over ‘summerbodies’ en bikiniklaar zijn of niet. Zonder een echt doel is het voor de meeste van ons vaak moeilijker om jezelf er weer toe te zetten.

bikini

Fit zin is niet tijdgebonden, fit zijn willen we toch altijd?

Hieronder Ingèr’s tips voor ná de vakantie: 

  1. Zet een nieuw doel

Ik voelde me wat minder fit na mijn vakantie, vooral na alle ijsjes waar ik onwijs van heb genoten. Mijn laatste doel was deze vakantie. Nu is het tijd voor wat nieuws. Om naar toe te werken, om gemotiveerd te blijven en om mezelf te testen.

Een concreet doel werkt het beste. Dus bijvoorbeeld:  een fotoshoot eind oktober en daar wederom bikini klaar voor zijn. Niet dat ik in bikini wil poseren, maar toch. Ik hou er persoonlijk niet (meer) van om te streven naar bepaalde cijfers. Gewicht en vetpercentage zeggen minder over de fitte mens dan we wel eens denken. We zijn niet allemaal bodybuilders en bikinimodellen toch? It’s all about hoe je je voelt.

  1. Breek het op in kleine doelen

Met kleine doelen bedoel ik: terug naar één keer in de week genieten van een snack of één minder verantwoorde maaltijd. Een ander klein doel is weer dagelijks, zo’n  4 á 5 keer in de week, naar de sportschool.  Mijn volgende doel is mijn macro’s weer te tracken met My Fitness Pall. Deze stappen maken mijn grote doel dagelijks haalbaar. Andere doelen kunnen zijn 10.000 stappen  per dag halen, met de fiets naar het werk gaan en wat vaker de trap pakken in plaats van de roltrap of de lift.  Jouw grote doel bereik je door aanpassingen in het dagelijkse leven.  Kleine veranderingen, grote gevolgen.

SAM_0169

  1. Bedenk waarom

Even terug naar de basis. Hoewel het misschien heerlijk lijkt om je gezicht de hele dag vol te stoppen met koude ijsjes, Cornetto’s en Magnums met temperaturen als deze, denk dan aan waarom je bent begonnen aan een gezonder leven. Bedenk waarom. Je leest deze klets ook met een reden.

  1. Gewoon doen

Het motto van Nike geldt eigenlijk voor iedereen, altijd en overal: ‘Just do it’. In plaats van op de bank te gaan zitten, ga je naar je gym, of een rondje/blokje/huisje om. Pak je hond, kat,  hamster of kreupele vader mee en GA.

Geloof me, één goede keuze heeft zoveel invloed op je volgende keuze. Dus kies voor dat ‘gezonde’ ontbijt en gebruik het gevoel na die keuze de rest van de dag. Binnen no time voel je je weer top fit, helder en hartstikke strak.

IMG_4727.JPG

Zoals, ik me hier voelde bijvoorbeeld…

Deel het met jouw wereld: Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInShare on Google+Print this page

2 Comments

  • Bananaomi@hotmail.nl' Naomi zegt:

    WHAAA Was het maar zo makkelijk. Ik kan prima vier keer per week sporten, eet geen ijsjes, heb duidelijke korte en lange termijn doelen, maar heb zo’n honger de hele tijd.. zit gewoon boven mijn punten (weight watchers)…. IK WIL ZO GRAAG.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *