Met Polar A360 op vakantie

Catania

Polar A360 is mijn best friend en daarmee blijf ik trouw aan het motto ‘surround yourself with positive people’. Ofja, people. Anyway: hij haalt het beste in me naar boven, maakt me een nog actiever mens, geeft me positieve energie én zorgt ervoor dat ik (nog) gezonder leef. Hoe? Het is mei 2016 en dit jaar ging ik naar Manchester, Liverpool, Catania én Valencia, Polar A360 ging met me mee en zorgde ervoor dat ik optimaal kon genieten!

De Gelato’s eraf wandelen

Op vakantie ga ik los op toetjes, vooral in Italië, maar voor ik die toetjes pak, loop ik zoveel kilometers dat ik mijn voetjes voel. Dat wandelen compenseert prima, maak ik mezelf wijs. Soms bezoek ik ook de gym, gewoon omdat dat het leukste is wat er bestaat, maar dat is in Catania helaas niet gelukt. Dus ging ik met Mr. Polar aan de slag om elke dag 100% te halen in Catania, Sicilië. Actief zijn maakt me blij, vooral als ik omgeven ben door bourgondiërs, foodies, toetjesliefhebbers en de beste patticeria’s ter wereld.

Italië, de familie Vierhout en een activity tracker = de beste combi ever.

Polar for the rescue

Het begon al in het vliegtuig. ‘Tijd om te bewegen’, geeft meneer vriendelijk aan. Gelukkig had ik s’ochtends al een paar kilometer gejogd en kon ik dit eenmalig negeren zonder complete paniek. Jumping jacks in het irritant-smalle gangpad worden niet gewaardeerd denk ik…

Catania City

Na 2,5 uur stilzitten ein-de-lijk in Sicilië geland en vrijwel meteen met de bus naar het appartement en húp een avondwandeling naar de dichtstbijzijnde pizza en daarna nog een stukje stad. De 100% tikten we aan, omdat we niet konden kiezen tussen pizzeria 1 of pizzeria 2. Extra meters, jeej!

Pizza, check. 100% activiteitsdoel, check. Tevreden gevoel, check.

Polar A360

Dag 2

Dag 2 begint met een wandeling naar de bakker en de supermarkt. Onverwachts een uur gewandeld met honger. Als ik zou geloven in fasted cardio was dit nu al een goede dag, nu was het vooral een kwestie van haast, want honger. De rest van de dag zitten we in een treintje rondom de Etna tussen puberende Sicilianen en loslopende geiten (of is dat een synoniem?), we stoppen in een mini dorpje voor uno caffé en een knapperige bruscetta lunch. Veel te wandelen was er niet, maar te kijken wel. Ik sluit dag 2 af met 86% op mijn Polar en ben niet ontevreden. Polar probeert me nog over te halen met ‘je behaalt je doel door 20 minuutjes te gaan joggen’, maar houdt daarna al gauw z’n mond.

Dag 3 begint hetzelfde

Ik sta op en ga vrijwillig broodjes halen. Nu met Britt. De bakker is dicht, dus in hoog tempo naar de supermarkt aan de andere kant van de stad. Met een bloedsinaasappelsapje voor onderweg en 6 x 1,5 liter water onder de arm om stoer te doen. De rest van de dag lopen we een uitgestippelde route waar zelfs de plaatselijke tourguides nog iets van kunnen leren. We sluiten de dag af met het eten van de lekkerste burger uit de Italiaanse geschiedenis: lang leve Google maps & foodbloggers. FUD is dus een absolute go to, maar daarover later meer!. We wandelden in ieder geval van hot naar her en zagen elke fontein, kerk, kathedraal en paterverblijf in Catania. En dat had halverwege de dag al snel een ‘schokkend’ gevolg met ‘je hebt je doel bereikt!’. Hoera! Missie voltooid.

Polar A360

Dit was trouwens in Valencia.

Uitzicht op de zee

Van dichtbij leek de zee onbereikbaar. Afgezet door de douane, een metrostation en een grote haven en dat was best wel even balen. Want boulevards, ijsjes en strandwandelingen hadden het cijfer (een 6,5je) voor deze stad echt wel opgeschroefd. Maar toen we een papiertje hadden getekend waardoor we -op eigen risico- bovenop een of andere uitgestorven kerk naar de stad konden kijken, zagen we toch een stukje strand mét blauwe lucht. 1000 selfies later was het alweer tijd voor de laatste lunch van de trip.

Op de terugweg nog een mededeling dat ik niet genoeg had gedaan vandaag, maar Polar, ik was zo moe.

Met Polar op vakantie
Verklaar me voor gek, maar de 100% halen op je Polar is net een spelletje en ik ontspan nou eenmaal beter als ik beweeg. That’s why I bring Polar everywhere.

Hoe zorg jij dat je voldoende beweegt op vakantie?

Polar A360

Deel het met jouw wereld: Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInShare on Google+Print this page