Mijn beste ik: de update

Ingèr Vierhout

De update

Vanaf vandaag is het nog precies 8 weken tot ik met de billen bloot moet op de foto. Niet letterlijk natuurlijk, maar op 3 april zou het moeten kunnen…

Hoe het met mijn beste ik gaat?

‘Kei goed’. Vanaf dag 75 hou ik een aftelkalender bij, waarop ik dagelijks aantekeningen maak en mezelf vertel wat er goed en minder goed is gegaan. En over het algemeen is het de afgelopen tijd goed gegaan. Ik ben best trots zelfs. De cijfertjes dalen, mijn avondsnacks zijn onder controle (hallelujah) en mijn wil om dit spelletje te winnen is groter dan ooit. Alleen zodra ik dan héél even toegeef, gaat het een beetje mis…

Tijdens mijn verjaardag telden de calorieen niet

Zoals tijdens mijn verjaardagsweek bijvoorbeeld. Ik heb mijn 24e bday de hele week gevierd ja, en op de trainingen na was mijn gedrag ‘fotoshoot technisch’ niet om over naar huis te schrijven. En ja, de tijd begint te dringen en oude Ingèr fratsen zijn niet welkom. Maar die taarten bleven me aankijken joh. Lekker.

Leermomentje.

Dat herkenbare ‘alles of niets idee’ moet en zal ik uit mijn hoofd halen. Dat wanneer ik iets pak, ik niet bezig ben met het volgende wat ik ga pakken. Dat ik dus rustiger om ga met ‘iets pakken’ dus. Een mentale kwestie en een mooi leermomentje. Gelukkig neem ik dit mee naar de laatste 8 weken en heb ik nog tijd om te bepalen wie ‘mijn beste ik’ precies is. 

Net. Op. Tijd.

mijn beste ik

Coach Mark

Heb ik al gezegd dat ik blij ben dat ‘Mark My Boyfriend’ me coacht? Niet ter promotie hoor. Maar ik denk dat het slim is, om iemand in te schakelen en af en toe samen met iemand te trainen. Ik merk dat het voor mij écht heel goed werkt. Extra motivatie, nog meer reden om goed mijn best te doen en iemand voor wie ik de confronterende before & after foto’s maak.

De laatste 8 weken.

De plannen zijn gemaakt, de trainingen een tikkeltje heel veel aangepast en de afspraken bevestigd. Ik ga me meer focussen op mijn verbeterpunten en nóg meer op goed gedrag. Ik ga bewijzen hoeveel je in 8 weken kunt bereiken. Voor mezelf en als je het wil, ook een beetje voor jou.

Wat dan? 

Vanaf nu wordt het 2x legday, waarvan één meer gefocust op billen. Ik ga daarnaast voor het eerst in mijn leven ook 2x per week focussen op mijn rug, omdat daar het meeste te winnen valt. Die hammen, ken je ze? Samen met een upperbody training komt dat neer op 5 trainingen in de week en daarnaast streef ik ernaar om 1x per week GRIT of Bootcamp te volgen. Op die ene rustdag ga ik proberen stil te zitten, deal?

Wat je verder wilt weten

Deze laatste 8 weken worden vastgelegd. Op camera, in een paar vlogs, maar ook in de vorm van een dagboek. Ik ga elke dag beschrijven wat ik doe, wat ik heb geleerd en waarom ik wat doe of deed. En aan het einde van de rit, deel ik ‘m, deal?

Misschien heb je er nog wat aan. 

Deel het met jouw wereld: Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInShare on Google+Print this page

1 Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *