Supplementen lijst van Ingèr

Supplementen

Op iedere verpakking staat het: een uitgebalanceerd voedingspatroon is belangrijker dan je supplementen en dat is dus ook mijn mening. Maar wat the F is een gebalanceerd voedingspatroon tegenwoordig? Juist, daarom pak ik ook supplementen.

Daarmee heb ik meteen de eerste vraag beantwoord: waarom gebruik ik supplementen? Ik ben geen diëtiste en mijn cursus ‘sport en voeding’ is niet voldoende om mezelf hier expert in te noemen. Ik zou niet durven! De reden dat ik supplementen gebruik, was eerst omdat ik dat advies kreeg, daarna omdat ik het verschil merkte en nu is dat een combi van beide + het feit dat ik zeker weet dat mijn voeding niet helemaal in balans is.

Ik eet bijvoorbeeld te weinig vette vis, vaak hetzelfde en heb er dagen tussen zitten dat ik het woord balans niet eens kan spellen. Vandaar dat ik dus een aantal supplementen gebruik en bij de meeste merk ik ook écht verschil.

Welke dan?

Ik zit middenin mijn speurtocht voor de beste suppies voor mij, dus vergeef me als ik iets vergeet, maar voor nu ziet mijn collectie er zo uit:

  1. Vitamine D
  2. Magnesium Citraat (voorheen was dit Magnesium, Calcium, Zink)
  3. Omega 3 (die is nu even op, oeps)
  4. Af en toe/3x per week pak ik een multi vitamine (ivm een kcal tekort)
  5. Plantaardige eiwitshakes (orange Fit)
  6. Psylliumvezels (stoelgangdingen)
  7. Vitamine B12, op advies van Iris n.a.v. een bloedtest!
  8. Aan het experimenteren met: Teunisbloemolie

supplementen

Wat een lijst, hè? In de komende tijd ga ik ze allemaal onder de loep nemen en misschien wordt de lijst wel langer of korter. Samen met (slimmere) friends en Koopjesdrogisterij ga ik namelijk op zoek naar de supplementen die het beste bij mij passen en waarom!

Welke supplementen gebruik jij?

Hebben we een vergelijkbaar lijstje? Let me know via Instagram of in de reacties!~

Oh ja, deze blog bevat gesponsorde content. Koopjesdrogisterij is mijn nieuwe partner, maar dat wist je als je deze blog had gelezen.

2 Comments

  • info@lifeofkirsten.nl' Kirsten schreef:

    Haha ik slik zelf ook nog wel een lekker lijstje!
    Rhodiola (alleen in tijden van stress)
    Enzymen (zorgt ervoor dat ik minder buikpijn heb als ik bijv buiten de deur eet)
    Vitamine C
    L-Lysine
    Vitamine D3 (hoge dosering)
    Jodium (ik eet bijna geen brood en kom dus snel aan een te kort hiervan, is goed voor je schildklier)
    Magnesium
    Plantaardige eiwitten van Orange Fit
    Appel Azijn (begin ik morgen mee)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *