Vijf tips om te trainen als een meisje

Wij meisjes zijn de meest kritische wezens op deze aarde. We zijn gemeen voor onszelf, gemeen tegen elkaar en hebben constant last van prestatiedrang. Skinny jeans, strakke jurkjes en nog erger het bikini seizoen is on it’s way.

Voor degene die in startblokken staan, voor degene die zich goed wil voelen in hun eigen lijf en gewoon voor degene die willen, heb ik naast het vorige artikel nog een aantal tips.

1. Je goed voelen in je eigen vel is meer dan leuk vinden wat je in de spiegel ziet. Dat is jezelf waarderen en er voor jezelf zijn. In mijn geval is dat een portie karakterbouw, hard werken in de sportschool en er buiten en ja ook mijn lijf gezond maken. Misschien heeft jouw ruggegraat ook nog wat extra steun nodig, wat extra bouw of wervels. Werk aan je zelfvertrouwen, aan je positieve denken, werk aan jezelf.

Bron: Pinterest

2. Bedenk je wensen nu, want voor je ’t weet ben je niet te stoppen. Bedenk dat je maar een lijf hebt, vraag hulp waar ’t kan en wees lief voor je lijf. Die wensen gaan je helpen wanneer je er even geen zin meer in hebt, wanneer de discipline zijn werk niet doet en zelfmedelijden je smeekt om thuis te blijven. Die wensen, doelen of dat ideaalbeeld gaan ervoor zorgen dat je extra vroeg opstaat om tóch nog even te kunnen sporten, om dat chippie te laten liggen en om nog een extra setje squats te doen.
jadeze

3. Variëren in meer dan alleen voeding. Voor mijn verstandskiezen doorkwamen deed ik zo ongeveer twee jaar lang t zelfde riedeltje. En dan ongeveer elke dag. Ik vermoeide mijn lijf door cardio, soms 2 uur lang, waarna ik een volgorde van oefeningen had die ik met lichte weerstand uitvoerde. In die 2 jaar lang, waarin ik weinig tot niks wist over voeding veranderde ik niet. Ik bleef een beetje chubby en die’ halve bak houding’ veroorzaakte alleen maar wat meer frustratie. Wissel vaak met je training, train heel je lijf en vooral doe meer dan alleen een beetje huppelen.

4. Ik was bang om de baard in mijn keel te krijgen van te zwaar trainen, om ‘bulky’ worden. Zoals zo veel meisjes was ik bang om Popeye te worden. Omdat we zeker weten dat we niet zomaar man worden omdat we niet genoeg testosteron hebben, gaan we over op het volgende probleem, of de volgende problemen. Zones. Plaatselijk vet verbranden bestaat niet. Dat de een meer vet op de billen heeft en de ander kipfiletjes onder de arm, dat is moeder natuur. Maar vet verbranden is iets algemeens, wat vooral te maken heeft met eten. Crunches gaan je dus niet zomaar helpen vet te verbranden.

popeye

5. Wat moet ik doen? Hoe?! Ik kwam in aanraking met squats door online veel te gaan lezen, door Pinterest en door fitties all over the world. Ik leerde squats kennen, ik leerde ze goed uit te voeren door te vragenbij de gym en benen trainen werd een hobby. Armen, schouders en rug werden op een enkele keer na, altijd overgeslagen. Alle informatie op ‘t internet in je op te nemen is een hels karwei, er staat ook veel bullshit tussen,dus het is eigenlijk zonde van je tijd. Detoxen, 25 ways to burn belly fat fast en celebirties die slankmakende korsetten aanbieden. Vurschrikkelijk.

Dus, waar moet je beginnen? Zoals ik net al zei met wat je wil, en daarna met wie je daarbij kan helpen. Internet gaat je gek maken, terwijl mensen die het zelf hebben meegemaakt of opleidingen hebben gevolgd het aan je voor kunnen doen, je kunnen helpen.

miyagi

Zoek naar Mr Miyagi

 

Geef een man een vis en hij heeft eten, leer um vissen… weetjewel.

Omdat we ondertussen weten dat plaatselijk vet verbranden onmogelijk is gaan we vanaf nu aan de slag met heel ons lijf.

Doe je haar in een staart, trek een niet-doorschijnende sportlegging aan en bedenk hoe hard je wil zweten en lees mee over hoe bodyshape en ik denken over trainingen.

De volgende keer alles over mijn favoriete benen training.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *